nu demult am citit un articol care preciza faptul ca in publicitate, in zilele noastre, totul este permis. consumatorul stie ca majoritatea sunt fabulatii, s-a saturat de reclama de tip rational-logic presarata cu argumente. cu totii stim ca pur elimina grasimile si spala de unul singur, sau crema de fata nivea cu enzima Q10 te intinereste (asta cu argumente ce se vor rationale). dar de la un timp, oamenilor le place sa priveasca reclamele fantastice. am intrat in lumea milka, cu geniala replica "eram precisa", cu animalute ce fabrica ciocolata, apoi la coca cola am asistat tot la un proces de creatie, mult mai elaborat, cu monstruleti simpatici ce te fac sa zambesti. apoi, o alta reclama la coca cola, cartoonata, cu tipul care face bine, primeste bine. pai bine faci, bine gasesti nu? mai nou, la ing o mana gigantica te poarta pana in fata unei oglinzi, faci credit acum si poti plati chiar si dupa moarte. si in lumea ing, exista cele mai putine griji pe cap de locuitor. la nutline, lucrurile incep sa varieze de la animalute animate la oamenii-seminte.
acum, publicitatii ii este permis aproape orice, dar ma intreb daca nu cumva odata si-odata se va termina cu aceste noutati. ideile sunt aceleasi, reinterpretate, recolorate, insa in esenta, sunt aceleasi. ma intreb daca o sa apara vreodata, si nu numai in domeniul publicitatii, ceva nemaivazut si totusi foarte tare. ca si in moda. pana la urma, reclamele simple la care nu te prinzi din prima sunt totusi geniale, un fel de clasici ai publicitatii. si totusi, sunt atat de greu de gasit.
Un comentariu:
marketingul are legile lui de evolutie proprie. O sa treaca si astea, devenind obiecte de muzeu cum sunt castroanele lu' Warhol. Si in loc vor aparea niste idei poate mai imbecile decat astea (vezi trendurile chinezesti)
Trimiteți un comentariu